divendres, 22 de febrer del 2008

Paul Auster i un SMS a les quatre de la matinada.

Els meus ulls estan cansats, però escric frenèticament al teclat del vell "Poincaré". Són les quatre de la matinada quan sona l'avís d'un SMS. "A bones hores envien propaganda aquests cabrons de Movistar", esbufego, però finalment m'aixeco per agafar el mòvil i comprovo que el que ha arribat és un missatge de D.

"Ossstia Kabrón, estic enganxat a Leviatán i no el puc deixar, fill de puutaa!".

Ho sabia. Sabia que t'agradaria. Recordo haver-te recomanat el llibre i haver-te dit que et possesis la magnífica versió del tema de Lou Reed "New Age" en la versió de Tori Amos a (Strange Little Girls)

Busco el llibre i observo que he subratllat

"Yo siempre he sido lento, una persona que se angustia y lucha con cada frase, e incluso en mis mejores días no hago más que avanzar centímetro a centímetro , arrastrándome sobre el vientre como un hombre perdido en el desierto. La palabra más corta está rodeada de kilómetros de silencio para mí, y hasta cuando consigo poner es palabra en la página, me parece que está allí como un espejismo, una partícula de duda que brilla en la arena. El idioma nunca ha sido accesible para mí de la misma forma que lo era para Sachs. Estoy separado de mis propios pensamientos por un muro, atrapado en una tierra de nadie entre el sentimiento y su articulación, y por mucho que trate de expresarme raras veces logro más que un confuso tartamudeo."

* * *

Paul Auster
Leviatán
Anagrama (Compactos)
7,50€

Vosaltres mateixos...

* * *

P.S. Insisteixo a recomanar la lectura de Leviatán sota l'influència de la hipnòtica i magnífica versió de Tori Amos del clàssic de Lou Reed, "New Age".